Book Cover

Tilpasset læring, også for de med stort potensial?

Safina de Klerk argumenterer for at teknologi og digitale verktøy er avgjørende for å gi elever med stort læringspotensial tilpasset og stimulerende undervisning. Hun etterlyser et mer nyansert syn på digitalisering i skolen og viser hvordan teknologi kan muliggjøre dypere faglig utforskning, praktisk læring og individuell tilpasning, også i store klasser.

Safina de Klerk er ingeniør og leder ved Oslo Vitensenter, samt visepresident i NITO. Hun skriver med bakgrunn i mange års arbeid med realfaglig talentutvikling og teknologisk læringsfremmende praksis.

Kronikken inngår i seksjonen: Perspektiver på inkludering. Inkludering i skolen handler om å sikre at alle, fra de som trenger ekstra støtte, til de med stort læringspotensial, får tilgang til kunnskap og læring uavhengig av deres utgangspunkt. I denne seksjonen vil dere få innsikt i ulike perspektiver på inkludering.

Om Safina de Klerk

visepresident i NITO

Les mer om Safina de Klerk på nito.no