Logg på! er skrevet av tilsammen 77 forfattere med variert faglig bakgrunn og med ulik erfaring i å formidle med tekst. Denne faglige variasjonen er nødvendig for debatten og hver forfatter bringer sine perspektiver og innsikter til temaene som diskuteres, noe som gir en mangfoldig leseropplevelse.
I tillegg til elever, foreldre og andre privatpersoner er bidragsyterne i boken tilknyttet aktørene: ADHD Norge, BokstavMari, Bergen kommune, Berngaard, BI, Dysleksi Norge, Elevorganisasjonen, Faktisk, Fjordvangen barnehage, Folkehelseinstituttet, Fredrikstad kommune, FUG, Gamingkontakten, HIØ, HVL, HVO, INN, KS, Nito, NLA, Norges Blindeforbund, NTNU, Oslo kommune, Oslo Vitensenter, Sandnes kommune, Sintef, Skolelederforbundet, Statsforvalteren i Rogaland, Statped, Tekna, UIA, UIO, UIS, USN, Utdanningsforbundet, Uu-tilsynet og Vestre Viken HF.
Det er også med lærere som jobber på skoler i kommunene Bærum, Enebakk, Kristiansand, Løten, Randaberg, Sandnes, Øygarden og i Akershus fylke.

Åsne Midtbø Aas
Bidrag til boken: Inkluderende undervisning, på vei ut? i seksjonen Perspektiver på inkludering
Ingeborg Amundrud
Bidrag til boken: Fra blyant til tastatur: Skolen må romme begge deler i seksjonen Om behov for kompetanse
Jan Ketil Arnulf
Bidrag til boken: Hvordan påvirker KI vår tenkning? Om utdanning, språk og teknologi i seksjonen Om behov for kompetanse
Siv Kristin Bendiksen
Bidrag til boken: Fra skeptiker til digitalpedagog: Min reise med teknologi i klasserommet i seksjonen Lærerperspektiver
Anne Berit Bjønnum
Bidrag til boken: Teknologiens to ansikter: velsignelse og utfordring i klasserommet i seksjonen Om behov for kompetanse
Marte Blikstad-Balas
Bidrag til boken: Visjon versus virkelighet: mellom politiske ambisjoner og digital realitet i klasserommet i seksjonen Perspektiver på debatten
Bjørn Christian Borg
Bidrag til boken: Spiser skjermene i skolen papir og blyant til frokost? i seksjonen Ledelsesperspektiver
Kari Anita Brendskag
Bidrag til boken: En digital skole som tar mangfold på alvor i seksjonen Perspektiver på inkludering
Sigmund Brenna
Bidrag til boken: Tre myter om digitalisering i skolen i seksjonen Perspektiver på debatten, Elevenes CV starter nå! i seksjonen Om behov for kompetanse
Lisbeth M. Brevik
Bidrag til boken: Digital dømmekraft: Hva venter vi på? i seksjonen Om behov for kompetanse
leder EDUCATE-prosjektet ved Universitetet i Oslo.
Kjerstin Breistein Danielsen
Bidrag til boken: Fra blyant til tastatur: Skolen må romme begge deler i seksjonen Om behov for kompetanse
Safina de Klerk
Bidrag til boken: Tilpasset læring, også for de med stort potensial? i seksjonen Perspektiver på inkludering
visepresident i NITO
Carl F. Dons
Bidrag til boken: Kompetent skoleledelse i en digitalisert tid er analog! i seksjonen Ledelsesperspektiver
Runar Eikhaug
Bidrag til boken: Fra blyant til tastatur: Skolen må romme begge deler i seksjonen Om behov for kompetanse
Steffan Tokerud Einerhaven
Bidrag til boken: Erfaringer med nettbrett i skolen i seksjonen Lærerperspektiver
Constanse Elmenhorst
Bidrag til boken: «Hva skjer a?» Møter mellom mennesker, materialer og digitale verktøy i barnehagen i seksjonen Perspektiver på de yngste
Mari Lura Elvedahl
Bidrag til boken: Skjønner ikke politikere at 6-åringer har ulike behov? i seksjonen Perspektiver på de yngste
Susan Lynn Erdmann
Bidrag til boken: Den store stygge skjermen i seksjonen Om behov for kompetanse
Hanna Killi Fiskum
Bidrag til boken: Behold læringsbrett på 1. trinn – en nødvendighet for tilpasset opplæring i seksjonen Lærerperspektiver
Øyvind Fjermestad
Bidrag til boken: Spiser skjermene i skolen papir og blyant til frokost? i seksjonen Ledelsesperspektiver
Siw Olsen Fjørtoft
Bidrag til boken: Hvor bekymret er foreldrene egentlig? i seksjonen Foreldreperspektiver
Ella Fyhn
Bidrag til boken: Tilbake til Nokias gullalder? i seksjonen Elevperspektiver
Line Reichelt Føreland
Bidrag til boken: Læring og inkludering med spill i seksjonen Om helse og livsmestring
Siv M. Gamlem
Bidrag til boken: Digitalisering i begynnaropplæringa – skriveutvikling og læringsmiljø i seksjonen Perspektiver på de yngste
Lenka Garshol
Bidrag til boken: Den store stygge skjermen i seksjonen Om behov for kompetanse
Greta Björk Gudmundsdottir
Bidrag til boken: Digital dømmekraft: Hva venter vi på? i seksjonen Om behov for kompetanse
leder EDUCATE-prosjektet ved Universitetet i Oslo
Marianne Hagelia
Bidrag til boken: Politisk panikk truer digital dannelse i seksjonen Perspektiver på debatten
Hans Fredrik Hansen
Bidrag til boken: Spiser skjermene i skolen papir og blyant til frokost? i seksjonen Ledelsesperspektiver
Elisabet Haugsbø
Bidrag til boken: Teknologiens to ansikter: velsignelse og utfordring i klasserommet i seksjonen Om behov for kompetanse
Eirik Hodne
Bidrag til boken: Forutsetninger for fremtidens digitale skole i seksjonen Lærerperspektiver
Elisabeth Holien
Bidrag til boken: Hvordan påvirker KI vår tenkning? Om utdanning, språk og teknologi i seksjonen Om behov for kompetanse
Nina Holmen
Bidrag til boken: Ja takk, begge deler! i seksjonen Perspektiver på inkludering
Trond Ingebretsen
Bidrag til boken: Skjerm og bok i skjønn forening i seksjonen Ledelsesperspektiver
Natalia Ingebretsen Kucirkova
Bidrag til boken: Behov for kvalitetsvurdering, forskning og nasjonal samordning i seksjonen Perspektiver på debatten
Tor A. Isene
Bidrag til boken: Spiser skjermene i skolen papir og blyant til frokost? i seksjonen Ledelsesperspektiver
Mari-Ana Jones
Bidrag til boken: Kompetent skoleledelse i en digitalisert tid er analog! i seksjonen Ledelsesperspektiver
Ståle Sand Kalkvik
Bidrag til boken: Kan vi skape en respektfull debatt rundt digitaliseringen i skolen? i seksjonen Foreldreperspektiver
Sølve Kuraas Karlsen
Bidrag til boken: Demokratisk beredskap i seksjonen Om behov for kompetanse
Madelen Kloster
Bidrag til boken: Stopp panikken: Fremtidens skole er både bok og skjerm i seksjonen Elevperspektiver
Ørjan Flygt Landfald
Bidrag til boken: Hvordan påvirker KI vår tenkning? Om utdanning, språk og teknologi i seksjonen Om behov for kompetanse
Rune Larsen
Bidrag til boken: Foreldre om klasseskillet i klasserommet i seksjonen Foreldreperspektiver
Camilla Glud Lauring
Bidrag til boken: Behold læringsbrett på 1. trinn – en nødvendighet for tilpasset opplæring i seksjonen Lærerperspektiver
Rita Lie
Bidrag til boken: Inkluderende undervisning, på vei ut? i seksjonen Perspektiver på inkludering
Ann Mari Milo Lorentzen
Bidrag til boken: Digitalisering i skolen: Det faglige valget må være lærernes i seksjonen Lærerperspektiver
Anika Mackenroth
Bidrag til boken: Foreldre om klasseskillet i klasserommet i seksjonen Foreldreperspektiver
Carl A. Myrland
Bidrag til boken: Inkludering i det moderne klasserommet i seksjonen Lærerperspektiver
Startet Opprop for en kunnskapsbasert debatt om digitalisering i skolen vinter/vår 2024.
Rawan Naima
Bidrag til boken: Det er vår fremtid! i seksjonen Elevperspektiver
Odin Hetland Nøsen
Bidrag til boken: Svaret på “Nei til skjerm” er ikke “Ja til skjerm” i seksjonen Perspektiver på debatten
Niamh Ní Bhroin
Bidrag til boken: Norske elever fortjener et mer omfattende samarbeid om digitalisering i seksjonen Perspektiver på debatten
Terje Andre Olsen
Bidrag til boken: Når blinde endelig kunne slå opp i leksikon i seksjonen Perspektiver på inkludering
Wenke M. Rogne
Bidrag til boken: Digitalisering i begynnaropplæringa – skriveutvikling og læringsmiljø i seksjonen Perspektiver på de yngste
Inger Roll-Matthiesen
Bidrag til boken: Offentlige anskaffelser: En tornete vei til god pedagogikk i seksjonen Perspektiver på debatten
Inger Roll-Matthiesen er partner og advokat i Berngaard og arbeider hovedsakelig med rettslige problemstillinger tilknyttet EØS, offentlige anskaffelser, fast eiendom, arv og skifte, arbeidsliv og compliance. Inger er en av landets fremste eksperter innen offentlige anskaffelser, hun har ledet regelverksarbeid, vært medlem av KOFA og skrevet flere bøker om temaet.
Marius Ruud
Bidrag til boken: Vi må tenke nytt for å forebygge dataspillproblemer i seksjonen Om helse og livsmestring
Medlem av TAKLE foreningen for folkehelse og livsmestring
Malin Rygg
Bidrag til boken: Når skjermråd bygger på følelsar i seksjonen Perspektiver på inkludering
Hege Egaas Røen
Bidrag til boken: Spiser skjermene i skolen papir og blyant til frokost? i seksjonen Ledelsesperspektiver
Sindre Slettedal Sandbakk
Bidrag til boken: Fra blyant til tastatur: Skolen må romme begge deler i seksjonen Om behov for kompetanse
Paolo H. Scarbocci
Bidrag til boken: Huttemegtu! Er det så ille? Eller er det mangel på informasjon? i seksjonen Perspektiver på debatten, Spiser skjermene i skolen papir og blyant til frokost? i seksjonen Ledelsesperspektiver, Fra blyant til tastatur: Skolen må romme begge deler i seksjonen Om behov for kompetanse
Jens Christoffer Skogen
Bidrag til boken: Hjerneråte – en ny helsetrussel? Medienes fremstilling av skjermbruk i seksjonen Om helse og livsmestring
Medlem av Skjermbrukutvalget
Marianne Skogerbø
Bidrag til boken: Kompetansen til å mestre livet må utvikles i skolen – i samarbeid og forståing med heimen i seksjonen Ledelsesperspektiver
Ingvild Skogestad
Bidrag til boken: Ikkje ein kronikk om skjermtid i seksjonen Ledelsesperspektiver
Trude Skogsberg
Bidrag til boken: Skjermdebatten: Hvor er de yngste barna? i seksjonen Perspektiver på de yngste
Eivor F. Spilling
Bidrag til boken: Digitalisering i begynnaropplæringa – skriveutvikling og læringsmiljø i seksjonen Perspektiver på de yngste
Simen Spurkland
Bidrag til boken: Skolens virkelige utfordringer: Mer enn mobilforbud og skjermtid i seksjonen Lærerperspektiver
Eline Stien
Bidrag til boken: Takket være skjerm har vår sønn lært å lese og skrive! i seksjonen Foreldreperspektiver
Marte Roa Syvertsen
Bidrag til boken: Byggingen av barnehjernen i seksjonen Om helse og livsmestring
Morten Søby
Bidrag til boken: Å være på høyden i en flat verden i seksjonen Perspektiver på debatten
Mona Søbyskogen
Bidrag til boken: Vi utdanner for fremtiden i seksjonen Ledelsesperspektiver
Atle Sømme
Bidrag til boken: Spiser skjermene i skolen papir og blyant til frokost? i seksjonen Ledelsesperspektiver
Nasrin Ulfat
Bidrag til boken: Videospill – en mulighet for læring? i seksjonen Perspektiver på inkludering
Elisabeth Vatne
Bidrag til boken: Spiser skjermene i skolen papir og blyant til frokost? i seksjonen Ledelsesperspektiver
Ann-Hege Lorvik Waterhouse
Bidrag til boken: Det er ikke skjermbruk som er problemet i barnehagen, men mangel på digitalfaglig kompetanse! i seksjonen Perspektiver på de yngste
Ann-Hege Lorvik Waterhouse er professor i forming, kunst og håndverk ved Universitetet i Sørøst-Norge og bringer med seg forskningsbasert innsikt i barnehagelærerutdanning og estetiske læringsprosesser.
Cecilie Wian
Bidrag til boken: Barn trenger (digitale) menneskerettigheter i seksjonen Foreldreperspektiver
Cecilie Wian har en BA i pedagogikk fra Universitetet i Bergen, og en MA i digital kultur med e-læring som tema. Hun har lenge engasjert seg i debatter rundt brukervennlighet og personvern. Hun er en anerkjent ekspert innen programvaretesting med spesialisering innen abusability testing. Med over 15 års erfaring i IT-bransjen, har Cecilie utviklet seg til å bli en autoritet innenfor å identifisere og evaluere potensielle misbruksscenarier og sikkerhetssårbarheter i ulike programvareprodukter.
Kristin Weidemann Wieland
Bidrag til boken: Trygg digitalisering med rett effekt i seksjonen Perspektiver på debatten
Trude Vie Ytrearne
Bidrag til boken: Identitet i fare? i seksjonen Om helse og livsmestring
Jan Erik Ølmheim
Bidrag til boken: Fra blyant til tastatur: Skolen må romme begge deler i seksjonen Om behov for kompetanse
Lars Peter Østrem
Bidrag til boken: Kjære skjerm, takk for at du er der for meg! i seksjonen Lærerperspektiver
Liv Kristin B. Øvereng
Bidrag til boken: Digitalisering i begynnaropplæringa – skriveutvikling og læringsmiljø i seksjonen Perspektiver på de yngste