77 forfattere viser nødvendig retning for debatten!

Logg på! er skrevet av tilsammen 77 forfattere med variert faglig bakgrunn og med ulik erfaring i å formidle med tekst. Denne faglige variasjonen er nødvendig for debatten og hver forfatter bringer sine perspektiver og innsikter til temaene som diskuteres, noe som gir en mangfoldig leseropplevelse.

I tillegg til elever, foreldre og andre privatpersoner er bidragsyterne i boken tilknyttet aktørene: ADHD Norge, BokstavMari, Bergen kommune, Berngaard, BI, Dysleksi Norge, Elevorganisasjonen, Faktisk, Fjordvangen barnehage, Folkehelseinstituttet, Fredrikstad kommune, FUG, Gamingkontakten, HIØ, HVL, HVO, INN, KS, Nito, NLA, Norges Blindeforbund, NTNU, Oslo kommune, Oslo Vitensenter, Sandnes kommune, Sintef, Skolelederforbundet, Statsforvalteren i Rogaland, Statped, Tekna, UIA, UIO, UIS, USN, Utdanningsforbundet, Uu-tilsynet og Vestre Viken HF.

Det er også med lærere som jobber på skoler i kommunene Bærum, Enebakk, Kristiansand, Løten, Randaberg, Sandnes, Øygarden og i Akershus fylke.

Logg På! bokomslag
Sorter forfattere etter: Velg et sorteringsalternativ for å endre rekkefølgen på forfatterlisten.

Åsne Midtbø Aas

Bidrag til boken: Inkluderende undervisning, på vei ut? i seksjonen Perspektiver på inkludering

Ingeborg Amundrud

Bidrag til boken: Fra blyant til tastatur: Skolen må romme begge deler i seksjonen Om behov for kompetanse

Jan Ketil Arnulf

Bidrag til boken: Hvordan påvirker KI vår tenkning? Om utdanning, språk og teknologi i seksjonen Om behov for kompetanse

Siv Kristin Bendiksen

Bidrag til boken: Fra skeptiker til digitalpedagog: Min reise med teknologi i klasserommet i seksjonen Lærerperspektiver

Anne Berit Bjønnum

Bidrag til boken: Teknologiens to ansikter: velsignelse og utfordring i klasserommet i seksjonen Om behov for kompetanse

Marte Blikstad-Balas

Bjørn Christian Borg

Bidrag til boken: Spiser skjermene i skolen papir og blyant til frokost? i seksjonen Ledelsesperspektiver

Kari Anita Brendskag

Bidrag til boken: En digital skole som tar mangfold på alvor i seksjonen Perspektiver på inkludering

Sigmund Brenna

Bidrag til boken: Tre myter om digitalisering i skolen i seksjonen Perspektiver på debatten, Elevenes CV starter nå! i seksjonen Om behov for kompetanse

Lisbeth M. Brevik

Bidrag til boken: Digital dømmekraft: Hva venter vi på? i seksjonen Om behov for kompetanse

leder EDUCATE-prosjektet ved Universitetet i Oslo.

Kjerstin Breistein Danielsen

Bidrag til boken: Fra blyant til tastatur: Skolen må romme begge deler i seksjonen Om behov for kompetanse

Safina de Klerk

Bidrag til boken: Tilpasset læring, også for de med stort potensial? i seksjonen Perspektiver på inkludering

visepresident i NITO

Carl F. Dons

Bidrag til boken: Kompetent skoleledelse i en digitalisert tid er analog! i seksjonen Ledelsesperspektiver

Runar Eikhaug

Bidrag til boken: Fra blyant til tastatur: Skolen må romme begge deler i seksjonen Om behov for kompetanse

Steffan Tokerud Einerhaven

Bidrag til boken: Erfaringer med nettbrett i skolen i seksjonen Lærerperspektiver

Constanse Elmenhorst

Bidrag til boken: «Hva skjer a?» Møter mellom mennesker, materialer og digitale verktøy i barnehagen i seksjonen Perspektiver på de yngste

Mari Lura Elvedahl

Bidrag til boken: Skjønner ikke politikere at 6-åringer har ulike behov? i seksjonen Perspektiver på de yngste

Susan Lynn Erdmann

Bidrag til boken: Den store stygge skjermen i seksjonen Om behov for kompetanse

Hanna Killi Fiskum

Øyvind Fjermestad

Bidrag til boken: Spiser skjermene i skolen papir og blyant til frokost? i seksjonen Ledelsesperspektiver

Siw Olsen Fjørtoft

Bidrag til boken: Hvor bekymret er foreldrene egentlig? i seksjonen Foreldreperspektiver

Ella Fyhn

Bidrag til boken: Tilbake til Nokias gullalder? i seksjonen Elevperspektiver

Line Reichelt Føreland

Bidrag til boken: Læring og inkludering med spill i seksjonen Om helse og livsmestring

Siv M. Gamlem

Bidrag til boken: Digitalisering i begynnaropplæringa – skriveutvikling og læringsmiljø i seksjonen Perspektiver på de yngste

Lenka Garshol

Bidrag til boken: Den store stygge skjermen i seksjonen Om behov for kompetanse

Greta Björk Gudmundsdottir

Bidrag til boken: Digital dømmekraft: Hva venter vi på? i seksjonen Om behov for kompetanse

leder EDUCATE-prosjektet ved Universitetet i Oslo

Marianne Hagelia

Bidrag til boken: Politisk panikk truer digital dannelse i seksjonen Perspektiver på debatten

Hans Fredrik Hansen

Bidrag til boken: Spiser skjermene i skolen papir og blyant til frokost? i seksjonen Ledelsesperspektiver

Elisabet Haugsbø

Eirik Hodne

Bidrag til boken: Forutsetninger for fremtidens digitale skole i seksjonen Lærerperspektiver

Elisabeth Holien

Bidrag til boken: Hvordan påvirker KI vår tenkning? Om utdanning, språk og teknologi i seksjonen Om behov for kompetanse

Nina Holmen

Bidrag til boken: Ja takk, begge deler! i seksjonen Perspektiver på inkludering

Trond Ingebretsen

Bidrag til boken: Skjerm og bok i skjønn forening i seksjonen Ledelsesperspektiver

Natalia Ingebretsen Kucirkova

Bidrag til boken: Behov for kvalitetsvurdering, forskning og nasjonal samordning i seksjonen Perspektiver på debatten

Tor A. Isene

Bidrag til boken: Spiser skjermene i skolen papir og blyant til frokost? i seksjonen Ledelsesperspektiver

Mari-Ana Jones

Bidrag til boken: Kompetent skoleledelse i en digitalisert tid er analog! i seksjonen Ledelsesperspektiver

Ståle Sand Kalkvik

Bidrag til boken: Kan vi skape en respektfull debatt rundt digitaliseringen i skolen? i seksjonen Foreldreperspektiver

Sølve Kuraas Karlsen

Bidrag til boken: Demokratisk beredskap i seksjonen Om behov for kompetanse

Madelen Kloster

Bidrag til boken: Stopp panikken: Fremtidens skole er både bok og skjerm i seksjonen Elevperspektiver

Ørjan Flygt Landfald

Bidrag til boken: Hvordan påvirker KI vår tenkning? Om utdanning, språk og teknologi i seksjonen Om behov for kompetanse

Rune Larsen

Bidrag til boken: Foreldre om klasseskillet i klasserommet i seksjonen Foreldreperspektiver

Camilla Glud Lauring

Rita Lie

Bidrag til boken: Inkluderende undervisning, på vei ut? i seksjonen Perspektiver på inkludering

Ann Mari Milo Lorentzen

Bidrag til boken: Digitalisering i skolen: Det faglige valget må være lærernes i seksjonen Lærerperspektiver

Anika Mackenroth

Bidrag til boken: Foreldre om klasseskillet i klasserommet i seksjonen Foreldreperspektiver

Carl A. Myrland

Bidrag til boken: Inkludering i det moderne klasserommet i seksjonen Lærerperspektiver

Startet Opprop for en kunnskapsbasert debatt om digitalisering i skolen vinter/vår 2024.

Rawan Naima

Bidrag til boken: Det er vår fremtid! i seksjonen Elevperspektiver

Odin Hetland Nøsen

Bidrag til boken: Svaret på “Nei til skjerm” er ikke “Ja til skjerm” i seksjonen Perspektiver på debatten

Niamh Ní Bhroin

Bidrag til boken: Norske elever fortjener et mer omfattende samarbeid om digitalisering i seksjonen Perspektiver på debatten

Terje Andre Olsen

Bidrag til boken: Når blinde endelig kunne slå opp i leksikon i seksjonen Perspektiver på inkludering

Wenke M. Rogne

Bidrag til boken: Digitalisering i begynnaropplæringa – skriveutvikling og læringsmiljø i seksjonen Perspektiver på de yngste

Inger Roll-Matthiesen

Bidrag til boken: Offentlige anskaffelser: En tornete vei til god pedagogikk i seksjonen Perspektiver på debatten

Inger Roll-Matthiesen er partner og advokat i Berngaard og arbeider hovedsakelig med rettslige problemstillinger tilknyttet EØS, offentlige anskaffelser, fast eiendom, arv og skifte, arbeidsliv og compliance. Inger er en av landets fremste eksperter innen offentlige anskaffelser, hun har ledet regelverksarbeid, vært medlem av KOFA og skrevet flere bøker om temaet.

Marius Ruud

Bidrag til boken: Vi må tenke nytt for å forebygge dataspillproblemer i seksjonen Om helse og livsmestring

Medlem av TAKLE foreningen for folkehelse og livsmestring

Malin Rygg

Bidrag til boken: Når skjermråd bygger på følelsar i seksjonen Perspektiver på inkludering

Hege Egaas Røen

Bidrag til boken: Spiser skjermene i skolen papir og blyant til frokost? i seksjonen Ledelsesperspektiver

Sindre Slettedal Sandbakk

Bidrag til boken: Fra blyant til tastatur: Skolen må romme begge deler i seksjonen Om behov for kompetanse

Paolo H. Scarbocci

Bidrag til boken: Huttemegtu! Er det så ille? Eller er det mangel på informasjon? i seksjonen Perspektiver på debatten, Spiser skjermene i skolen papir og blyant til frokost? i seksjonen Ledelsesperspektiver, Fra blyant til tastatur: Skolen må romme begge deler i seksjonen Om behov for kompetanse

Jens Christoffer Skogen

Bidrag til boken: Hjerneråte – en ny helsetrussel? Medienes fremstilling av skjermbruk i seksjonen Om helse og livsmestring

Medlem av Skjermbrukutvalget

Marianne Skogerbø

Ingvild Skogestad

Bidrag til boken: Ikkje ein kronikk om skjermtid i seksjonen Ledelsesperspektiver

Trude Skogsberg

Bidrag til boken: Skjermdebatten: Hvor er de yngste barna? i seksjonen Perspektiver på de yngste

Eivor F. Spilling

Bidrag til boken: Digitalisering i begynnaropplæringa – skriveutvikling og læringsmiljø i seksjonen Perspektiver på de yngste

Simen Spurkland

Bidrag til boken: Skolens virkelige utfordringer: Mer enn mobilforbud og skjermtid i seksjonen Lærerperspektiver

Eline Stien

Bidrag til boken: Takket være skjerm har vår sønn lært å lese og skrive! i seksjonen Foreldreperspektiver

Marte Roa Syvertsen

Bidrag til boken: Byggingen av barnehjernen i seksjonen Om helse og livsmestring

Morten Søby

Bidrag til boken: Å være på høyden i en flat verden i seksjonen Perspektiver på debatten

Mona Søbyskogen

Bidrag til boken: Vi utdanner for fremtiden i seksjonen Ledelsesperspektiver

Atle Sømme

Bidrag til boken: Spiser skjermene i skolen papir og blyant til frokost? i seksjonen Ledelsesperspektiver

Nasrin Ulfat

Bidrag til boken: Videospill – en mulighet for læring? i seksjonen Perspektiver på inkludering

Elisabeth Vatne

Bidrag til boken: Spiser skjermene i skolen papir og blyant til frokost? i seksjonen Ledelsesperspektiver

Ann-Hege Lorvik Waterhouse

Ann-Hege Lorvik Waterhouse er professor i forming, kunst og håndverk ved Universitetet i Sørøst-Norge og bringer med seg forskningsbasert innsikt i barnehagelærerutdanning og estetiske læringsprosesser.

Cecilie Wian

Bidrag til boken: Barn trenger (digitale) menneskerettigheter i seksjonen Foreldreperspektiver

Cecilie Wian har en BA i pedagogikk fra Universitetet i Bergen, og en MA i digital kultur med e-læring som tema. Hun har lenge engasjert seg i debatter rundt brukervennlighet og personvern. Hun er en anerkjent ekspert innen programvaretesting med spesialisering innen abusability testing. Med over 15 års erfaring i IT-bransjen, har Cecilie utviklet seg til å bli en autoritet innenfor å identifisere og evaluere potensielle misbruksscenarier og sikkerhetssårbarheter i ulike programvareprodukter.

Kristin Weidemann Wieland

Bidrag til boken: Trygg digitalisering med rett effekt i seksjonen Perspektiver på debatten

Trude Vie Ytrearne

Bidrag til boken: Identitet i fare? i seksjonen Om helse og livsmestring

Jan Erik Ølmheim

Bidrag til boken: Fra blyant til tastatur: Skolen må romme begge deler i seksjonen Om behov for kompetanse

Lars Peter Østrem

Bidrag til boken: Kjære skjerm, takk for at du er der for meg! i seksjonen Lærerperspektiver

Liv Kristin B. Øvereng

Bidrag til boken: Digitalisering i begynnaropplæringa – skriveutvikling og læringsmiljø i seksjonen Perspektiver på de yngste