Kronikk

Book Cover
Det er ikke skjermbruk som er problemet i barnehagen, men mangel på digitalfaglig kompetanse!

Kronikken argumenterer for at problemet i barnehagen ikke er barnas skjermbruk, men de ansattes manglende digitalfaglige kompetanse. Forfatteren etterlyser en mer utforskende, kreativ og pedagogisk integrert bruk av digital teknologi i barnehagen – støttet av kompetanseutvikling og utdanning.

Kronikken inngår i seksjonen: Perspektiver på de yngste. Har de yngste utbytte av digital teknologi? Hvilke behov og muligheter kan det være for teknologi i barnehagen og skolen? I denne seksjonen får du flere perspektiver på dette.

Om Ann-Hege Lorvik Waterhouse

Ann-Hege Lorvik Waterhouse er professor i forming, kunst og håndverk ved Universitetet i Sørøst-Norge og bringer med seg forskningsbasert innsikt i barnehagelærerutdanning og estetiske læringsprosesser.

Les mer om Ann-Hege Lorvik Waterhouse på usn.no